Jag - en velig person?

Har haft en sån skön dag idag. Tog en tur på både Torp & stan idag & handlade lite kläder till Ida. Sånt behövs ju alltid. =) Eftersom hon inte hade lust att följa med & handla kläder fick jag & min kära man en stund för oss själva så vi passade på att slinka in på Kochska Gränden för en kaffe. Mysigt! =)

Men visst är det märkligt? Nu är julen slut & vad längtar man efter? Jo våren! Jag vill ta bort allt julpynt, ut med granen, nya gardiner, våriga blommor. Ja hela kittet. Å så har vi inte ens firat nyår än? Jag borde lugna ner mej, leva i nuet & bara njuta av att jag & min familj har det bra. Men jag vet hur jag är, jag vill alltid ett steg längre, komma dit, ha det dom har, gräset är grönare. Sen när jag väl är där jag ville komma, funderar jag på  varför jag stressade dit. Det är kanska inte alltid så bra som jag trodde & hoppades.
 Å andra sidan finns det kanske någon som ser med samma ögon på oss. Jag har nåt som någon annan vill ha. Men vad är det att leva efter? Man ska ta vara på det man har. Jag talar emot mej själv - så typiskt! :-/

Detta året är nog det första på länge som vi vet vad vi ska göra på nyår & faktiskt har vetat det innan jul. Vi är bjudna över till våra grannar & det ska bli riktigt trevligt. Vi har verkligen haft tur sen vi flyttade hit då vi är tre barnfamiljer på samma gata så träffas då å då. Dom är verkligen så trevliga & vi har  barn i ungefär samma åldrar. hur kul som helst. =)

Imorgon blir det till att suga ur det sista ur ledigheten & kanske bara städa undan sånt som bara ligger & skräpar. Ja, jag ska ju inte jobba så överdrivet mycket - bara två dagar sen är vi lediga igen. =) Nice! men vad som händer då tar vi en annan dag!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Känner igen mig precis i vad du skriver.... kunde ha skrivit det själv tihihi

2008-12-28 @ 12:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0