Dåtid, nutid, framtid

Så nu äntligen är man tillbaka efter en "mindre" svacka. Ska inte på något vis komma med bortförklaringar utan jag kan konstatera att jag är inte alltid på topp i mitt bloggande. ;-)

Anyway - en dryg vecka kvar till jul. Ni kan tro att jag har mitt mesta julmyshumör nu, men har redan nu nästan fått lite ångest över att allt de mysiga snart är över igen. =( Fast känner jag mej själv rätt kommer jag tycka att det är skönt att plocka ner julgardiner, tomtar & röda ljus i januari för att ersättas med saker som får en att längta till den ljusa våren.
Så vad är det med det egentligen? Att man alltid ser framåt - längtar - vill till nästa högtid/årstid. Varför inte stanna upp, njuta av stunden? Å andra sidan gör jag det, iaf under julmånaden. =)
Semestern är väl också en tid man alltid lever i nuet. Då försöker man verkligen stanna upp som om man försöker få tiden att gå sakta, sakta. Människan är en lustig varelse.
Så nu lever jag då i nuet, njuter av stunden, miljön, tomtarna, känslan.

Å för er som vill öka julkänslan - www.julradion.se För er som vill frossa i julmusik. =)


Tomten vet vad jag önskar mej i julklapp...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0