Brock i ringklockan! =)

Min bättre halva har ju en ständig otur att dra på sig den ena åkomman efter den andra. Själv retar jag honom & menar att det hör till åldern (han är hela 5 år äldre än mej) men han håller inte med där. Undra varför?? Det senaste är att han fått brock - i naveln!!! Ingen härlig upplevelse vad jag förstår då tarmarna kan klämmas åt ibland & det gör ont. :-( Hur som helst - det var iaf en vårdcentral som konstaterade att det var brock han hade & han fick remiss för att få operera bort det. Veckorna gick & häromdagen fick han då äntligen besked. Något - alltså inget bestämt - sjukhus skulle kontakta honom inom tre månader för en operation & om han hade några frågor var han välkommen att kontakta något av de sjukhus som fanns med i brevet. Eftersom han lider såpass som han gör vill han ju såklart skynda på förloppen så han börjar ringa runt för att se hur lång tid detta ska kunna ta. När han får prata med ett av sjukhusen får han höra at han har en tid redan inbokad nästa dag!!!
-Jaha?? säger han frågande & till svar får han då om han inte fått någon kallelse. Svaret blir såklar nej.
-Ja, det ser jag faktiskt här att det har vi inte skickat någon.
Hur ska man då förvänta sig en patient att infinna sig till en undersökning om man inte skickar en kallelse???
Nåväl, maken infinner sig såklart på sjukhuset för en undersökning. När läkaren kommer in frågar han vilken sida han har ont på???? Som jag skrev längre upp i bloggen är det i naveln. Mao har läkaren inte alls läst journalen. SUCK!! Läkaren trycker på naveln som man ringer på en ringklocka & säger:
-Ja, du har brock. Sköterska kommer in & tar lite mer uppgifter. Efter det går läkaren därifrån, efter mindre än fem minuters undersökning.

Där har vi alltså den svenska sjukvården!! *haha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0